Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Írán 5 - Shiraz - Persepolis

Padesát je vám jednou za život. Nějak to vypadá, že je to důležitý, nějak výjimečný. I pro mě se to stalo důležitým. Tahle cesta vlastně vznikla jako reakce na to „že už mi bude 50“.

tyhle oci me dostalyJH

Po ranní rozcvičce a snídani v parku vyrážím dál… vlastně jsem už svoje narozeniny oslavil. Ale přeci - to datum je až dneska… stavím na pití, zastaví u mě kluk na motorce na helmě stativový šroub. Dělá paragliding, jezdí po celém Iránu a filmuje ho ze vzduchu… dává mi kontakty na kamarády ve všech mnou plánovaných zastávkách… ty lidi jsou tu úžasný.

Trasa vede něčím jako íránským Grand kaňonem. Já z něj moc nevidím, všechno je v silným oparu. Užívám si tedy silnici, zatáčky, kolem se moc nedívám, není na co. Je to takový jezdecký den.

Shiraz – město šílenců. Dorazil jsem sem v dopravní špičce. Tlačím se do centra. Najednou to přišlo - moje BLBÁ NÁLADA… vztek na všechno… je to měsíc, co jsem z domova… nejdou sms, mobil jen občas… všude je to stejný, ty města jsou jiný, ale „to“ ve městech je stejný… barevný, většinou červený, neony mi splynuly do barevných fleků. Nerozeznám bordel od marketu.

Když zastavím, hned je kolem mě nejmíň deset lidí. Ptají se pořád na to samý. Nejvíc je pořád zajímá, kolik co stojí. Všude čínský cajky, nic domácího. Otázky na rodinu, děti. Na to jestli chlastám, beru drogy. Mám už toho všeho - i jich všech – dost.

Ztratil jsem se, přede mnou bouračka. Všichni houkají, tlačí se do každý skuliny. Teď do mě jeden vrazil, málem jsem si ustlal. Nic se už nehýbe, všechno ucpali, chodníky… jsem jak v lisu na ovoce… chce se mi řvát…. Chce se mi brečet…. Chce se mi všeho nechat… jet domů… někam zalézt… nebýt tady.

Ukázala se skulina do nějaký uličky. Mizím. Zastavuju, dávám si cigáro, nechtěl jsem, ale dávám si ho, sedám si na obrubník. Všude kolem se tlačí auta, motorky, lidi. Jde ke mně nějakej kluk. To ne! To fakt nechci.

Je dobrej, vyvádí mě za město. Poslední velký - na naše rozměry obrovský - trochu nesmyslný kruháč a jsem z toho pekla venku. Loučení. Je z Afganistánu, ví prý, jaký to je, někam nepatřit a ještě se tu ztratit.

Pumpa, čaj, sušenky dalších deset lidí, další stejný otázky, ale už je to lepší. Odpovídám, usmívám se, za chvíli už je klid. Ještě jedno cigáro a směr Persepolis – Dáreios, Xerxés…

Persepolis, pátek - to je tady víkend - strašně moc lidí. Je už úplná tma. Hledám camp. Chci nebýt, s nikým nemluvit. Chci se konečně podívat na mobil, jestli mi aspoň někdo prozvonil, když ví, že nechodí sms… šetřil jsem si to celý den… nedíval jsem se na mobil.

Mám místo v campu, zastrčený, klidný. Motorku mi hlídají policajti. Koupil jsem jim colu, mám být klidný, dohlídnou na ní. Sobě jsem si koupil čerstvou vodu na sušený víno. Postavil jsem stan, vybaluju poslední věci… hotovo…. Převlíknu se. Lahev vody, mobil, oříšky… připraveno na oslavu… jsem fakt strašně utahanej, v divný náladě….

Zapínám mobil… NIC… nikdo nevolal… ani jedno prozvonění… najednou to na mě padlo - co chceš, odjel sis na tři měsíce, tak si to užij, to mi vždycky říkají, když ukončujeme hovor. Užívám - jsem na dně.

Najednou jsou tu nějaký lidi, chtěj si povídat… NE! NECHCI! JE MI HNUSNĚ! DĚTE PRYČ! CHCI BEJT SÁÁÁÁÁM. Jsem nepříjemnej. On je profesor fyziky, ona profesorkou matematiky, mají nádhernou holčičku… a já nemám náladu na nikoho, na nic. Zvou mi na večeři, pak na snídani, pak na oběd, pak na večerní divadlo v Persepoli. NE, NE, NE. Odcházejí. Vím, že jsem byl hnusnej.

Házím sáček se sušeným vínem do stanu. Zalézám. Nemůžu usnout. Vylézám, schovávám se za stanem v nejhlubší tmě. Kouřím. Koukám na mobil - nic…

Volám domů. Překvapení. Prázdno. Je to asi slyšet, jak na tom jsem… Rychle to končím, jdu spát, nespím, rozednívá se, beru foťák a jdu na tu Persepolis.

Už je to lepší, pár fotek se možná povedlo. Dneska dám pauzu, nepojedu dál, odpočinu si, už mi je padesát, můžu zvolnit. Nálada se lepší. Situace ne.

Celý den u mě někdo postává, vyptává se na všechno možný a nemožný. Chtěl jsem něco napsat, neudělal jsem nic.

A přeci jsou tu i nádherná setkání. Malá holčička „od vedle“ chodí za mnou, sedne si ke mně na bobek, dívá se mi do očí, usmívá se, pak odběhne… a znovu… je nádherná, má krásné oči.

V poledne přijdou profesoři, manželka mi navařila oběd. Stydím se za tu včerejší náladu, omlouvám se, je mi trapně. Přinesou i dárek pro Járu od jejich holčičky. Mám se určitě ozvat, až se vrátím domů.

Pak se objeví „odvážné holky z Shirazu“, sami mě oslovují, jsou nadšený z motorky, z toulání se úplně sám. Netuší, co to je, být fakt sám. Chtějí udělat Iranien Fun Club 100 days of riding… dohodnuto.

Pak pár nepříjemných věcí, ti jejich “náboženští  estébáci“ -  dva přicházejí, jeden mluví trochu anglicky, podle reakce okolí jsou to oni…. Otázky tentokrát chytřejší, ale stejně směřují k chlastu, bohu, drogám, pašování knih… Ten druhej mě neustále sleduje, když odpovídám. Tak jsem mu to ulehčil, dívám se jen na něj, do očí. Chceš to, máš to mít. Chtějí pas, odmítám. Odcházejí.

Pak další dva, tentokrát ti úplně pitomí. To je lehké. Jen ten jeden magor si všiml tuby s vitamíny v mém stanu. Drze tam vlez´, sebral jí, začal povykovat… DROGS…. DROGS…. Jak magor, sebral jsem mu to. A snažil jsem se ho vytlačit od stanu.

Odvedle, od té malé holčičky, se zvedli chlapi a jdou k nám - no bude „sranda“. Ten magor furt vykřikuje DROGS… DROGS… čím dál víc lidí se kolem nás srocuje. Ti odvedle mu berou futrál a těm okolo vysvětlují, že to jsou multivitaminy. Jsou tu policajti. Otec té holčičky vše vysvětluje. Je taky policista v Shirazu. Pozvání na čaj přijímám. Musím ochutnat domácí, šíleně sladké pečivo…

Pak ještě Brňák se Slovenkou. Jsou tu už měsíc. Zkušenosti, podobný jako já… popřejem´ si šťastnou cestu.

Večer příprava na další cestu. Už je to lepší. Asi fakt únava. Volám domů.  Všechno je ok.

 

podívejte se na fotografie na:

http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DAYSOFRIDINGMADNOTBAD#

http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DaysOfRidingMadNotBat2#

 

Autor: Jaroslav Homolka | sobota 8.8.2009 9:00 | karma článku: 17,28 | přečteno: 4572x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

Turkmenistán - divoká noc podle Borata

Tak po všech těch problémech jsem tady. Celnice proběhla v pořádku, jen namátková kontrola zavazadel - už moje polní kuchyně je přesvědčila, že nejsem drogový dealer. Jo zase naši fotbalisti mi pomohli....

29.9.2009 v 8:15 | Karma: 19,00 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán - 40, 41, 42, 43 dny kdy prší a na mě to padá….

Nesnáším návraty, v ničem... nerad se vracím na stejná místa, nerad něco vracím do původního stavu... nerad něco oživuju, co už pominulo....

18.9.2009 v 8:25 | Karma: 15,94 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Mashad - pas není, musím do Teheránu

Mashad, zase jedno veliký město se strašnou spoustou aut a lidí... tentokrát se napíchnu na zdejší cestovatele v naději, že tak snáz najdu camp. Poznají se snadno podle obrovských balíků na střeše. Tihle jsou z Bandar-e Abbasu... ten už znám.

16.9.2009 v 8:23 | Karma: 13,45 | Přečteno: 1825x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Chagchag - podnikání po Íránsku

Tak konečně z města venku. Dva dny údržby, práce na PC a zase pryč, hory, normální lidi... nemám fakt rád ty velký města, neony, čínský zboží, brambůrky... A zase hajzlík v hotelu...

14.9.2009 v 9:12 | Karma: 21,55 | Přečteno: 3337x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 7 - Kavir-e lut

Jestli jsem něco nazval peklem, tak tohle musela být ďáblova sluj. Jsem v Kermanu - už druhý den - a to je na mě moc. Mám v plánu zase vyrazit. Kam jinam než do pouště, když je tak blízko. Pár tipů a rad od majitele hotelu. „Dangerous way“ není myšleno jako nebezpeční lidé na cestě, ale sama cesta je nebezpečná....

16.8.2009 v 9:30 | Karma: 26,22 | Přečteno: 5068x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2954x
Nikdy se nedozvíme, co v nás je, pokud se nepopasuje s tím, co nás ohrožuje. Nemusíme být v něčem výjimeční, talentovaní, speciálně připravení, abychom dokázali věci, které jsou pro jiné za hranicemi jejich představivosti. Člověk roste s úkoly - ne z pohodlí. Sun ć prý říkal: „Vítězství i prohra začínají v našich představách.“ Mám podobné názory rád, ale… Nějak se nám „ta doba změnila“, kdo kňučí je oceněn, kdo se snaží, je potrestán. Divná spravedlnost… Tenhle blog je speciál, na iDNESu mám blog ještě tady.