Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jordánsko 2 - Al Aquaba

To je zlej sen, někdo huláká z tlampače, ne není to sen, skrz plášť stanu vidím nějaký světla... Uvědomuju si pomalu, ale přeci, co bylo den předtím...

v jachtarskem klubuJH

Jel jsem až kam to šlo, pak hrozná únava, 2 hodiny ráno, stavím stan, zalehnu..

Koukám na hodinky, teď je půl pátý. Lezu ze stanu do dálkových světel. Policajti. Pas, dohady, musím to sbalit a vypadnout... Za chvíli se rozednívá. Směr Petra.

Nevyspalej, ale spokojenej, Kings Road je úžasná silnice a takhle brzo ráno.... Nikde nikdo, super světlo. Úžasný zatáčky, nádherný hory...

Petra kolem osmé hodiny, pět nebo snad deset autobusů turistů. Jednotné foto před králem a hloupá gesta, když tu nejsou policajti... Hloupý suvenýry... Hrané nadšení... Těšil jsem se na Petru.... Vzdávám se jí. Vyjedu si nad městečko fotit, nemrzí mi to...

Ted nejjižnější bod Al Aquaba... Neskutečná krajina, hornatá poušť, teplota stoupá na 47 stupňů.

Jsem u vytržení z toho, jak nádherný to tady je. Stavím, fotím, ale to vedro je úmorný.

Al Aquaba - město jak z jinýho světa, jiný, než co jsem do téhle chvíle viděl. Palmy. Jiný domy, jiný lidi, už taková severní Afrika.

Jsem nejjižněji, u moře a je tu jachtařský klub. Vratný mě vpouští jako cestovatele, bez lodi, ale přeci.

Luxus v interiéru i v cenách. Čaj za 5$ si  beru raději na zahrádku.

Číšník, co má přítelkyni na Slovensku, mi přinesl mísu ovoce a 2 lahve vody jako satisfakci za tu cenu čaje.

Musím zpátky, vízum mám jen na tři dny a dneska je ten třetí, za jeden den musím zvládnout celé Jordánsko.

Řeší to dálnice, nuda, přesto dělám nějaký fotky, čas letí...

Hranice, mám na všechno necelou hodinu...celníci mají ze mě legraci... Naoko zdržují, ale už jejich humoru rozumím...

Dokonce mi vezmou pro jedno razítko na ubytovnu, šéf už skoro spí.

Dáme čaj, dostanu razítko a za pět minut dvanáct vyrazím směr Bosra, moje Sýrie 2.

 

podívejte se na fotografie na:

http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DAYSOFRIDINGMADNOTBAD#

http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DaysOfRidingMadNotBat2#

Autor: Jaroslav Homolka | pátek 24.7.2009 21:35 | karma článku: 20,82 | přečteno: 3289x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

Turkmenistán - divoká noc podle Borata

Tak po všech těch problémech jsem tady. Celnice proběhla v pořádku, jen namátková kontrola zavazadel - už moje polní kuchyně je přesvědčila, že nejsem drogový dealer. Jo zase naši fotbalisti mi pomohli....

29.9.2009 v 8:15 | Karma: 19,00 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán - 40, 41, 42, 43 dny kdy prší a na mě to padá….

Nesnáším návraty, v ničem... nerad se vracím na stejná místa, nerad něco vracím do původního stavu... nerad něco oživuju, co už pominulo....

18.9.2009 v 8:25 | Karma: 15,94 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Mashad - pas není, musím do Teheránu

Mashad, zase jedno veliký město se strašnou spoustou aut a lidí... tentokrát se napíchnu na zdejší cestovatele v naději, že tak snáz najdu camp. Poznají se snadno podle obrovských balíků na střeše. Tihle jsou z Bandar-e Abbasu... ten už znám.

16.9.2009 v 8:23 | Karma: 13,45 | Přečteno: 1825x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Chagchag - podnikání po Íránsku

Tak konečně z města venku. Dva dny údržby, práce na PC a zase pryč, hory, normální lidi... nemám fakt rád ty velký města, neony, čínský zboží, brambůrky... A zase hajzlík v hotelu...

14.9.2009 v 9:12 | Karma: 21,55 | Přečteno: 3337x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 7 - Kavir-e lut

Jestli jsem něco nazval peklem, tak tohle musela být ďáblova sluj. Jsem v Kermanu - už druhý den - a to je na mě moc. Mám v plánu zase vyrazit. Kam jinam než do pouště, když je tak blízko. Pár tipů a rad od majitele hotelu. „Dangerous way“ není myšleno jako nebezpeční lidé na cestě, ale sama cesta je nebezpečná....

16.8.2009 v 9:30 | Karma: 26,22 | Přečteno: 5068x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:02

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2954x
Nikdy se nedozvíme, co v nás je, pokud se nepopasuje s tím, co nás ohrožuje. Nemusíme být v něčem výjimeční, talentovaní, speciálně připravení, abychom dokázali věci, které jsou pro jiné za hranicemi jejich představivosti. Člověk roste s úkoly - ne z pohodlí. Sun ć prý říkal: „Vítězství i prohra začínají v našich představách.“ Mám podobné názory rád, ale… Nějak se nám „ta doba změnila“, kdo kňučí je oceněn, kdo se snaží, je potrestán. Divná spravedlnost… Tenhle blog je speciál, na iDNESu mám blog ještě tady.