Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Turecko 2

Silnice, o který většina motorkářů sní. Samá zatáčka, nahoru dolů, žádný provoz… a na to tady bacha… vždycky mi něco říkalo bacha...

JH

Jednou jsou to krávy, podruhý stavbaři, potřetí někdo, kdo si to užívá jako vy a je moc širokej. Děje se to tady skoro pořád, jezdí se na ostro. Asi platí Masallah – dáli bůh…

Neumím to popsat, ale zažívám takovou tu euforii z volnosti, z krajiny, ze sluníčka, ze života. To, co se fakt nedostává každý večer u televize, když to není s hvězdičkou.

 

Mezi Denzili a Ispartou jsem objevil na mapě silnici, co se mi líbila. Kolem slaných jezer, v horách. Jdu na to (na ni). Neskutečná jízda skoro dokonalá silnice, krásný táhlý zatáčky, začínám zapomínat na čem jedu. Jen asfalt taje víc a víc, stavím na čaj, už ho "umím získat zadarmo" - vyprávění o cestě a protúrování motorky, to maj fakt rádi. U nás by nás nejraději ukřižovali za laděný výfuk, tady to je jiná - čaj zdarma :o)

Zkouším, jestli je jezero fakt slaný - je. A znovu a znovu ta úžasná silnice, všechno bez problémů, jako ve snu.

V Burduru se radím, jak dál, všichni mi posílají na jih do Antalye. Čas letí, tak to bude Antalye, při moři to může byt ok. Jako vždycky dojíždím nadoraz, to je za tmy.

Antalye, hrůza, turistická fabrika. Projel jsem se kolem hradby luxusních hotelů, moře neviděl. Hotely jako Sultan Sah, Spice apod. vytvářejí ve svých hostech pocit výjimečnosti, co víc, i v personálu na vrátnici, fakt nejsem jejich třída.

Sehnat postel a sprchu se zdá nemožný, couvám od moře a mám kliku, motel, rozumná cena, přepychová postel. Rychlý kebab odvedle, napsat maily a spát.

Vydám se po pobřeží, kratší, ale určitě ne rychlejší a už vůbec ne zábavný, pryč.

Znovu na sever, teď už do kurdský části. Po pár kilometrech první vojenská hlídka, nejsme na to zvyklí. Lidi jako všude jinde, rychle zapomínám a zase si užívám nádherný přírody a silnic. Pro motorkáře je tady asi ráj (s malým „r“, ne Paroubkův s velkým).

Všechno má svůj konec. Teď neskutečná rovina z Konyi do Eregli. Ale už je zase skoro tma, pár fotek a hledat nocleh.

Pumpa a docela slušný místo na spaní, pozvání na čaj a horlivý Kurd, který se rozvášní, když se dostane na kurdskou otázku. Obdivuju sílu jeho nadšení a taky mi nahání hrůzu něco tak abstraktního jako „vlastní“ stát, a síla, která v tom chlapíkovi dřímala.

Raději jsem nevnímal, co ještě se snažil vyprávět, že pro Kurdistán po světě dělal.

Mizím při první příležitosti. Je to divný kus země. Všude burcující plakáty, vojenský hlídky po setmění kontrolují civilisty, kufry aut... V Karansaray najíždím na novou dálnici, jsem na ní skoro sám, je divná. Všechny cedule zastříkaný - selektivně, něco tu prostě nemá být.

Když někde v dálce svítí výstražný světla, skoro mi běhá mráz po zádech. (A zima tu je.) Nádherná, ale v noci trochu zrůdná podívaná.

Veliký parkoviště noční kafe a jistota dalšího nočního přejezdu přede mnou. Rozednívá se, Adana a jídelní servis, kafe, doutník, protáhnout a dál na jih do Antakye.

Přisedl si ke mně chlápek se synem, vypráví o motorkách, zve mě k sobě, napůl neposlouchám, napůl spím, podaří se mi ho slušně odmítnout.

Antakya a všechna města tady jsou jiný než v Turecku, nevím čím, ale divný, nějak těm lidem nedůvěřuju.

Tak to vezmu ještě k moři, je to na dost dlouho než ho zase uvidím.

Město - vesnice je to jedno, je to tu divný. Malý hotel u moře, dohady nad motorkou, nakonec přislíbena osobni stráž syna majitele hotelu, souhlasím.

Odpoledne místo koupání prospím, proberu se tak na večeři.

Zítra Sýrie, jsem zvědavej, nedělá mi problém znovu tvrdě usnout.

 

P.S. No myslím, že je to nudný, už si to moc nepamatuju, děje se toho strašně moc.

Autor: Jaroslav Homolka | pátek 3.7.2009 20:40 | karma článku: 20,39 | přečteno: 2458x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

Turkmenistán - divoká noc podle Borata

Tak po všech těch problémech jsem tady. Celnice proběhla v pořádku, jen namátková kontrola zavazadel - už moje polní kuchyně je přesvědčila, že nejsem drogový dealer. Jo zase naši fotbalisti mi pomohli....

29.9.2009 v 8:15 | Karma: 19,00 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán - 40, 41, 42, 43 dny kdy prší a na mě to padá….

Nesnáším návraty, v ničem... nerad se vracím na stejná místa, nerad něco vracím do původního stavu... nerad něco oživuju, co už pominulo....

18.9.2009 v 8:25 | Karma: 15,94 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Mashad - pas není, musím do Teheránu

Mashad, zase jedno veliký město se strašnou spoustou aut a lidí... tentokrát se napíchnu na zdejší cestovatele v naději, že tak snáz najdu camp. Poznají se snadno podle obrovských balíků na střeše. Tihle jsou z Bandar-e Abbasu... ten už znám.

16.9.2009 v 8:23 | Karma: 13,45 | Přečteno: 1825x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Chagchag - podnikání po Íránsku

Tak konečně z města venku. Dva dny údržby, práce na PC a zase pryč, hory, normální lidi... nemám fakt rád ty velký města, neony, čínský zboží, brambůrky... A zase hajzlík v hotelu...

14.9.2009 v 9:12 | Karma: 21,55 | Přečteno: 3337x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 7 - Kavir-e lut

Jestli jsem něco nazval peklem, tak tohle musela být ďáblova sluj. Jsem v Kermanu - už druhý den - a to je na mě moc. Mám v plánu zase vyrazit. Kam jinam než do pouště, když je tak blízko. Pár tipů a rad od majitele hotelu. „Dangerous way“ není myšleno jako nebezpeční lidé na cestě, ale sama cesta je nebezpečná....

16.8.2009 v 9:30 | Karma: 26,22 | Přečteno: 5068x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2954x
Nikdy se nedozvíme, co v nás je, pokud se nepopasuje s tím, co nás ohrožuje. Nemusíme být v něčem výjimeční, talentovaní, speciálně připravení, abychom dokázali věci, které jsou pro jiné za hranicemi jejich představivosti. Člověk roste s úkoly - ne z pohodlí. Sun ć prý říkal: „Vítězství i prohra začínají v našich představách.“ Mám podobné názory rád, ale… Nějak se nám „ta doba změnila“, kdo kňučí je oceněn, kdo se snaží, je potrestán. Divná spravedlnost… Tenhle blog je speciál, na iDNESu mám blog ještě tady.