Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Turecko

Efes, Pilsner mi dostal. Bolest hlavy, nepořádek v pokoji, to je jen začátek. Tak zase všechno sbalím a vyrazím. Silně redukuji ochranné pomůcky, to teplo by mě zabilo dřív, než by mi zachránili. A zázrak, tajná schránka funguje. Konečně, klid, a když to nepůjde vyndat? Tak příští den to půjde, zvykám si.

poboežíJH

Trója, sen každýho kluka. Asi dobrý, ale …. Nemám to rád, moc lidí, nikde místo… všichni melou…. Pryč, mám zas jednu fotku, jako z Nordkapu…. Tam je můj trojskej kůň. A přeci nějaký kluk s holkou se dohadují pod trojským koněm, kdo klade pasti??

Konečně po dvou dnech jídlo. Když mi to ukazují, hlad říká „sežer to všechno“, tak jsem si to všechno dal, teda jako mix porci :o)

Majitelé se za oknem usmívají, když si dělám fotku samoty – prostřeno pro jednoho a myslí si, že si asi fotím, jak vypadá jídlo. Zase ostuda :o)

Teď bych se svalil a spal, ne musím dál. Směr Izmír. Ale ještě taková malá silnice kolem moře, vyrážím. Jsem zase v rauši, motorkáři to znají, to nadšení. Ale bacha, nic není, jak vypadá. Natáčím i malé video o tom, jak to tu chodí na silnici.

Přesto úžasný: nahoru, dolů, doleva a hned doprava, ne koleno na asfalt, je dost rozehřátej, jsou tu i celkem slušný díry, zrovna tam, kde nechcete, ale super. Krajina si vynutila ty silnice, to se nedá popsat.

Malá vesnice, obyčejný lidi. Všiml jsem si, že je tu dost malých žen, spíš trpaslic, ale smějí se, baví a jsou šťastný… asi :o) Pláž – ne úplně, ale je vidět, jak jsou muži a ženy oddělený. Ve městech to není, ale tady určitě.

Maják. Jak jinak - tam půjde zajet, jde to a stojí to za to. Pár fotek, kdyby třeba kalendář pro kamarády… A dál zase nahoru, dolu, doleva … Je večer, musím tankovat, tak zpátky na hlavní. Pumpa, čaj, povídání.

Politika, co jsem nechtěl, moje blbá otázka, kde asi začíná Kurdistán (abych si dal bacha). Rázem je všechno jinak, šéf se zvedne, zpřísní. No Kurdistan! Kurdiš, Turkiš is OK. Kurdistan NO! Sedím jako opařený, ani jsem si to neuvědomil, pitomec.

Další čaj, už se stmívá. Na mapě mi ukazuje, kde žijí Kurdiš. Uff, zná všechny naše kluky fotbalový a Frištenskýho. Rozloučíme se a vyrážím na další noční přejezd.

Kamion mi tlačí ke krajnici, ok, je to dost široký. Ale bacha, jede tu neosvětlený traktor a fakt nebyl vidět. Ostře na brzdy, levá klička, těsně za kamion, pravá, rychle zpátky, protože právě někdo proletěl třetím pruhem. V první chvíli jsem myslel, že už mám první test tureckých záchodů za sebou… NEMĚL.

Přídavný světla od Touratechu jsou zázrak, fakt, když můžete s nimi svítit. Beng beng, to byly bedýnky od zeleniny, ten tank, co mám pod sebou, je zvládl….

Už toho je asi dost. Velký parkoviště, končím, jsou dvě ráno. Zaskočím „klukům v hospodě“ říct, ať se nelekaj, že u tý motorky spím, domlouvám si buzení mezi 4. a 5. hodinou, to je tady běžná tolerance, kdybych neslyšel mobil. Vybaluju karimatku a ejhle šéf, je ukecanej, ale milej, máme čas, jsou skoro tři. Usínám, slyším budík jako odněkud z dálky…. A nějaký lidi… to je asi ve snu… není. Nejmíň deset mi jich asistuje kolem ranního vstávání, to je samota…

Ale ten servis - to nemám ani doma - čaj, sušenky, voda a otázky v turečtině, lámeme to, jak to jde, já piju už druhý čaj, cpu se sušenkama, balím, odněkud je slyšet mezzuin…. Já bych klidně ještě zalehl i na východ, ale ….

Rozloučení, jak při odjezdu ruské delegace.

Konečně zase sám, je to nádhera, chtělo by to fotit, super ranní světlo, ale to bych nikam nedojel. Přesto, když už jsem musel zastavit kvůli mýtu, jdu fotit, to se nezdá jednomu policajtovy, tak se mi nabídne jako průvodce….

Cigáro dělá přátele. Vypráví mi možná o pašerácích, možná o rodinném stěhování, nerozumím mu, ale to není důležitý, dáme čaj. Ještě že tu jsou pumpy na každým rohu a cvičení nasedání a sesedání z motorky se taky hodí.

Sjezd z dálnice, tahle cesta bude jen o rychlých přejezdech, chvilkách toulání a zase přejezdech…. Zase ten super pocit, vítr ve vlasech :o) Jen prvních 20 km je v čerstvě nasypaném štěrku v horkým asfaltu, tak se to tu dělá, tak se tady jezdí, motorka to zvládá líp než já. Už jsem na to přišel, když jí do toho moc nekecám, nešahám na přední brzdu – dá se to :o)

Předjet v těhle podmínkách náklaďák naložený slámou snad do výšky druhýho patra, je kumšt. I to vyšlo.

Konečně. Normální silnice, asfalt skoro teče, sem tam slušná díra, ale dobrý, pro enduro procházka rájem. Beru to jako trénink na další, horší podmínky.

Druhý díl snad večer

(fotografie z cesty prohlížejte na: http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DAYSOFRIDINGMADNOTBAD?authkey=Gv1sRgCL_Y9Kre-4zZKg&feat=directlink# ) 

Autor: Jaroslav Homolka | čtvrtek 2.7.2009 9:10 | karma článku: 25,56 | přečteno: 4193x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

Turkmenistán - divoká noc podle Borata

Tak po všech těch problémech jsem tady. Celnice proběhla v pořádku, jen namátková kontrola zavazadel - už moje polní kuchyně je přesvědčila, že nejsem drogový dealer. Jo zase naši fotbalisti mi pomohli....

29.9.2009 v 8:15 | Karma: 19,00 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán - 40, 41, 42, 43 dny kdy prší a na mě to padá….

Nesnáším návraty, v ničem... nerad se vracím na stejná místa, nerad něco vracím do původního stavu... nerad něco oživuju, co už pominulo....

18.9.2009 v 8:25 | Karma: 15,94 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Mashad - pas není, musím do Teheránu

Mashad, zase jedno veliký město se strašnou spoustou aut a lidí... tentokrát se napíchnu na zdejší cestovatele v naději, že tak snáz najdu camp. Poznají se snadno podle obrovských balíků na střeše. Tihle jsou z Bandar-e Abbasu... ten už znám.

16.9.2009 v 8:23 | Karma: 13,45 | Přečteno: 1825x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Chagchag - podnikání po Íránsku

Tak konečně z města venku. Dva dny údržby, práce na PC a zase pryč, hory, normální lidi... nemám fakt rád ty velký města, neony, čínský zboží, brambůrky... A zase hajzlík v hotelu...

14.9.2009 v 9:12 | Karma: 21,55 | Přečteno: 3337x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 7 - Kavir-e lut

Jestli jsem něco nazval peklem, tak tohle musela být ďáblova sluj. Jsem v Kermanu - už druhý den - a to je na mě moc. Mám v plánu zase vyrazit. Kam jinam než do pouště, když je tak blízko. Pár tipů a rad od majitele hotelu. „Dangerous way“ není myšleno jako nebezpeční lidé na cestě, ale sama cesta je nebezpečná....

16.8.2009 v 9:30 | Karma: 26,22 | Přečteno: 5068x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2954x
Nikdy se nedozvíme, co v nás je, pokud se nepopasuje s tím, co nás ohrožuje. Nemusíme být v něčem výjimeční, talentovaní, speciálně připravení, abychom dokázali věci, které jsou pro jiné za hranicemi jejich představivosti. Člověk roste s úkoly - ne z pohodlí. Sun ć prý říkal: „Vítězství i prohra začínají v našich představách.“ Mám podobné názory rád, ale… Nějak se nám „ta doba změnila“, kdo kňučí je oceněn, kdo se snaží, je potrestán. Divná spravedlnost… Tenhle blog je speciál, na iDNESu mám blog ještě tady.