Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Srbsko a Bulharsko a Turecko za 24 hodin v sedle (2.část)

Bulharsko, pěkná silnice konečně žádná placka, zatáčky, skoro jsem je zapomněl. Další pumpa, tam bulharští kluci s ČZ z roku 64 obdivují BMW. Už se nevytahuju, spíš jim popisuju svoje začátky na JAWA 05, ČZ 175, JAWA 350, jsou fajn, o motorku se staraj a jedou stanovat na nějaký jezero.

západ slunce nad TureckemJH

A zase kilometry. Sofia, pumpa, placení v Eurech – to je chyba, ale slečna má nějaký speciální turistický kurz, plechovkový kafe za 100 Kč, to je dost….

Jdu ven, sednu na obrubník a koukám po motorce, a najednou…. Tak to mohl být průser, pojišťovací šroub předního kola je pryč. To je moje chyba, já si přezouval kola, není komu nadávat, ale co s tím… Šrouby jsem si nevzal.

První nápad rychlopásky, na nic, ale aspoň pro pocit. Blbost. Zastavuju u Mistra Shella a žádám o pomoc, skoro mi odstrčí s tím, že nerozumí. Je neděle večer. Prohlížím motorku, kde bych podobný šroub vyšetřil. Našel jsem ho. Jirko, ten krásnej šroub, co si mi přines na držáky kanystrů, teď drží moje přední kolo a bude muset vydržet až do konce.

Ještě jsem udělal pojistku ze stříbrný pásky, takový zvyk.

A další kilometry, další pumpy. Na jedný se potkávám už pokolikáté s divnou skupinkou, zdravíme se. On asi Turek, s ním nějaké tři dámy středního věku, ale fakt pěkný. Koučuje je statečně, ale občas se mu to vyškubne stejně, jako když jsem se jich ptal na cestu.

Jedna z nich - blondýna - uměla dobře, až moc dobře, anglicky a spustila….. Má to být 100 dní samoty, tohle mi je zkrátí během pár minut na polovinu, to ještě uslyším v Pamíru.

Pak jsem se dostal do nelehký situace, když se ptala, jestli ta motorka může být taky pro dva, mezitím to překládala i jemu. Pozoroval mě. Mám lhát, když mám pocit, že on jí tvrdil, že je jen pro jednoho? Nebo jí dát za pravdu? Pořád mele, ale k otázce se vrací.

Je pro jednoho. Trefa, bingo. ON měl pravdu. Usmívá se na mě, poplácává mi po ramenou, stydím se, že jsem lhal, ale chlapi - musíme držet pohromadě.

Rychle vyklidím pole, odjíždějí, všichni mávají, já dopisuju poznámky. A další kilometry, už je tma jak…

Dneska to vezmu durch, přes noc. Dám 24 hodin v sedle. Hranice do Turecka dobrý, jen musím mít správná razítko na dokumentu od majitele vozidla, což je moje firma, ale to on neví a ani ho to nezajímá. Razítko sedí a já dostávám jeho rozhodující razítko.

Odcházím, „jsu zase tak šťastný“, ale vidím tu hromadu věcí, co jsem musel vytahat z kufrů, abych se k tomu papíru dostal. Když jsem to z toho kufru lovil, tak jsem tam musel přeskládávat tu hotovost, kolem spousta lidí, celníků, fantazie zase jede…..

Jsou dvě našeho času v noci, co teď, jasný - jet dál. Vydržím to asi do čtyř, zima, únava, neudržím stojící motorku. Nepadá, ale málem. Balím to. Sedám si na obrubník, směrem k východu a dívám se, jak se rozednívá. Jsem grogy, je mi zima. Najednou se začne ozývat takový divný zvuk, zaposlouchám se, je to první Mezzuin, kterého slyším. Neumím posoudit kvalitu, ale líbí se mi to, má to atmosféru.

Víc nevím nic, probudil jsem se schoulený u toho obrubníku. Sluníčko už svítí naplno. Kolem provoz jak v poledne. Klíčky v motorce, všechno dostupný, focení, helma…. Všechno na svým místě, pumpař se usmívá, když si odskočím na první skutečně Turecký záchod.

Zase silnice, teď veselejší se sluníčkem, ale únava neustoupila. Mám dost. Už mi není dvacet. Přerušuju po každých dvaceti kilometrech, usnul bych na tom.

Pak jsem potkal rozpadlý klášter, vzrostlé stromy, přímo u moře, to nejde odolat. Sjedu tam, jen hodím bundu na zem a lehnu si na chvilku. Ta chvilka trvá 3 hodiny. Probral jsem se dobře metr od místa, kde jsem usnul.

Vedle rodinka něco baští, voní to. Dost dlouho jsem se pořádně nenajed. Usmívají se, když se zvedám ze země a nabízejí mi tu jejich dobrotu. A dobrota to je. Poděkuju a vyrážím dál.

Jsem na místě, trajekt ne. Ptám se „kdy“ a s pokrčenými rameny jsem odkázán na ceduli. Jdu na kafe, plánuju, kudy pojedu dál – do dneška to vlastně nevím, ale to je ono :o)

A trajekt najednou „frnk“, je pryč…. Tak další kafe a seřídit si hodinky na jejich čas. Chtěl jsem je úplně opustit, ale to už asi dneska nejde.

Ten druhý (trajekt) už se mi nevyškub. Dneska camp kousek od Troje…. Pivo EFES Pilsner… psaní těhle textů…

(Snad u toho vydržím. Rada do samoty je disciplína, prý se pak člověk sám sobě neztratí :o)

 

(fotografie z cesty prohlížejte na: http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DAYSOFRIDINGMADNOTBAD?authkey=Gv1sRgCL_Y9Kre-4zZKg&feat=directlink# ) 

Autor: Jaroslav Homolka | středa 1.7.2009 10:25 | karma článku: 20,39 | přečteno: 2422x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

Turkmenistán - divoká noc podle Borata

Tak po všech těch problémech jsem tady. Celnice proběhla v pořádku, jen namátková kontrola zavazadel - už moje polní kuchyně je přesvědčila, že nejsem drogový dealer. Jo zase naši fotbalisti mi pomohli....

29.9.2009 v 8:15 | Karma: 19,00 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán - 40, 41, 42, 43 dny kdy prší a na mě to padá….

Nesnáším návraty, v ničem... nerad se vracím na stejná místa, nerad něco vracím do původního stavu... nerad něco oživuju, co už pominulo....

18.9.2009 v 8:25 | Karma: 15,94 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Mashad - pas není, musím do Teheránu

Mashad, zase jedno veliký město se strašnou spoustou aut a lidí... tentokrát se napíchnu na zdejší cestovatele v naději, že tak snáz najdu camp. Poznají se snadno podle obrovských balíků na střeše. Tihle jsou z Bandar-e Abbasu... ten už znám.

16.9.2009 v 8:23 | Karma: 13,45 | Přečteno: 1825x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Chagchag - podnikání po Íránsku

Tak konečně z města venku. Dva dny údržby, práce na PC a zase pryč, hory, normální lidi... nemám fakt rád ty velký města, neony, čínský zboží, brambůrky... A zase hajzlík v hotelu...

14.9.2009 v 9:12 | Karma: 21,55 | Přečteno: 3337x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 7 - Kavir-e lut

Jestli jsem něco nazval peklem, tak tohle musela být ďáblova sluj. Jsem v Kermanu - už druhý den - a to je na mě moc. Mám v plánu zase vyrazit. Kam jinam než do pouště, když je tak blízko. Pár tipů a rad od majitele hotelu. „Dangerous way“ není myšleno jako nebezpeční lidé na cestě, ale sama cesta je nebezpečná....

16.8.2009 v 9:30 | Karma: 26,22 | Přečteno: 5068x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Irán 6 - Bandar-e Abbas peklo na zem

Všichni mě upozorňovali na to, že Bandar-e Abbas je fakt horký území, něco jsem už zažil, tak jsem sice poslouchal, ale jen tak na půl ucha... asi to byla chyba, ale... co si nezkusím, tomu stejně nevěřím...

12.8.2009 v 9:00 | Karma: 21,32 | Přečteno: 2436x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 5 - Shiraz - Persepolis

Padesát je vám jednou za život. Nějak to vypadá, že je to důležitý, nějak výjimečný. I pro mě se to stalo důležitým. Tahle cesta vlastně vznikla jako reakce na to „že už mi bude 50“.

8.8.2009 v 9:00 | Karma: 17,28 | Přečteno: 4572x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 4 - Esvahan – předměstí – 50.narozeniny

Začínal jsem věřit, že se v tomhle městě neztratím. Ztratil jsem se, jako vždycky. A stejně jako vždycky se mě někdo ujal. Takovej malej urostlej chlapík. Odkud jsi? Czechoslovakia.... Ok Czech (cik).

6.8.2009 v 20:30 | Karma: 21,13 | Přečteno: 2336x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 3 - Kermashan – Khorramabad - nebezpečná cesta

Je to tady jak na houpačce, jednou jsi nahoře, jednou dole. Nelíbí se mi jejich města, nejsem odvázaný z kachliček na zdi....z neonů....z čínskýho braku v obchodech...

5.8.2009 v 9:00 | Karma: 25,52 | Přečteno: 3050x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 2 - Hamadan

Opium je tvrdá droga a islám ji tvrdě potlačuje, přesto mi překvapilo, kolik lidí tady kouří, nabízí a distribuuje drogy.

30.7.2009 v 9:00 | Karma: 18,14 | Přečteno: 2799x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 1 – Khoy – pocit bezpečí

Írán, země, kterou neznám. Mám na ni rozporuplné reference. Co je lepšího než ji zažít, když to jen trochu jde. A nejsem jediný, koho to napadlo. Na celnici se potkávám s Kanaďanem, co se svým přítelem z Anglie projíždějí na motorce svět.

29.7.2009 v 10:00 | Karma: 26,03 | Přečteno: 3084x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Zakončení Sýrie – večeře v kurdské čtvrti

Mám to za sebou, Sýrie a Jordánsko - Eufrat šest kontrol, jestli světla nejsou kamery... Bylo to celý divný... Čím blíž Iráku, tím divnější pocit....

25.7.2009 v 22:00 | Karma: 18,96 | Přečteno: 2193x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Jordánsko 2 - Al Aquaba

To je zlej sen, někdo huláká z tlampače, ne není to sen, skrz plášť stanu vidím nějaký světla... Uvědomuju si pomalu, ale přeci, co bylo den předtím...

24.7.2009 v 21:35 | Karma: 20,82 | Přečteno: 3289x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Jordánsko

Je krásný ráno, pocity už dobrý, už jsem se našel a přišel tomu všemu na chuť. Je to tu jiný, ale dobrý.

13.7.2009 v 9:05 | Karma: 20,98 | Přečteno: 2748x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

První dojmy ze Sýrie

Tak tohle bude hustý... Celník na mě řve, abych zmizel, výhružně mává rukama jako by zaháněl nějakýho toulavýho psa. To je to první, co si pamatuju ze Sýrie.

9.7.2009 v 9:05 | Karma: 23,06 | Přečteno: 3054x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Turecko 2

Silnice, o který většina motorkářů sní. Samá zatáčka, nahoru dolů, žádný provoz... a na to tady bacha... vždycky mi něco říkalo bacha...

3.7.2009 v 20:40 | Karma: 20,39 | Přečteno: 2458x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Turecko

Efes, Pilsner mi dostal. Bolest hlavy, nepořádek v pokoji, to je jen začátek. Tak zase všechno sbalím a vyrazím. Silně redukuji ochranné pomůcky, to teplo by mě zabilo dřív, než by mi zachránili. A zázrak, tajná schránka funguje. Konečně, klid, a když to nepůjde vyndat? Tak příští den to půjde, zvykám si.

2.7.2009 v 9:10 | Karma: 25,56 | Přečteno: 4193x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Srbsko a Bulharsko Turecko za 24 hodin v sedle (1.část)

Večer začal podle plánu, všechny bágly ven, všechno z báglů ven a jinak. Na pokoji je to jak v Hirošimě prvních okamžiků. Kašlu na to, dám sprchu, doutníka, ale co s tím?

30.6.2009 v 8:55 | Karma: 21,85 | Přečteno: 2375x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Homolka

Maďarsko a Srbsko

Vyrazil jsem na skutečnou cestu až kolem poledne, nehledal jsem zubaře, ale sháněl duše. Duše do kol jako řešení kritických situací. Jasně, to jsem nedomyslel. Jako asi spoustu jinech věcí.

29.6.2009 v 8:50 | Karma: 19,00 | Přečteno: 2637x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

První přejezd

Tak nakonec to bylo všechno jinak. Odjezd až kolem 18. hodiny. Ještě kluci z Touratechu, vyzvednout kanystr, poslední rady na cestu a hurá do Bratislavy, dál to dneska nepůjde. Prší dost slušně.

26.6.2009 v 9:20 | Karma: 20,59 | Přečteno: 2596x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2954x
Nikdy se nedozvíme, co v nás je, pokud se nepopasuje s tím, co nás ohrožuje. Nemusíme být v něčem výjimeční, talentovaní, speciálně připravení, abychom dokázali věci, které jsou pro jiné za hranicemi jejich představivosti. Člověk roste s úkoly - ne z pohodlí. Sun ć prý říkal: „Vítězství i prohra začínají v našich představách.“ Mám podobné názory rád, ale… Nějak se nám „ta doba změnila“, kdo kňučí je oceněn, kdo se snaží, je potrestán. Divná spravedlnost… Tenhle blog je speciál, na iDNESu mám blog ještě tady.