Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Srbsko a Bulharsko Turecko za 24 hodin v sedle (1.část)

Večer začal podle plánu, všechny bágly ven, všechno z báglů ven a jinak. Na pokoji je to jak v Hirošimě prvních okamžiků. Kašlu na to, dám sprchu, doutníka, ale co s tím?

JH

Pokusy jsou marný. Mám chuť zbavit se Koránu, ale…. Tak jsem to zase naskládal zpátky a odložil na lepší časy. Dal se do psaní, zkusil spojení se světem. Jde to, jen nevím na kolik to přijde, rozpočet je trochu našponovaný.

Naštěstí můj dlouholetý kamarád David Mencl na mě vsadil a dal mi „autorský honorář“ za knihu pro jeho zákazníky předem. Tímto Davide díky, fakt jsi mi pomohl - nejen tím, že jsi vlastně dal  peníze, ale tím, že jsi mi potvrdil, že známých máme hodně, přátel málo, ti se snadno poznají :o)

To dneska večer nejdůležitější je skrýt poměrně velkou hotovost, kterou celou cestu s sebou převážím. Vymysleli jsme to s dalším „starým kamarádem“ Jirkou Opoldou (přezdívka) pečlivě, tak nějak skoro německy. Taky to tak Jirko dopadlo, jako Němci v námořní bitvě, když byly jejich kanóny moc přesný. My taky. Schovka nejde otevřít, ještě že byla prázdná :o) Tak nasáčkovaný peníze zpátky do bagů.

Spím ani nevím jak, poslední dny jsem tomu moc nedal. Ráno, snídaně skoro jak do postele, jen o patro níž. Přisedá si ke mně kluk (asi 40), co jsme se viděli večer a povídáme si. Je policistou v Kosovu. Málem zapomínám kousat, když vypráví, jak to ve „světě“ chodí. Má to v hlavě fakt srovnaný. Líbí se mi.

Pak probereme i cestu, budoucnost světa za 20 let a rozloučíme se. Když odchází, jako by to tušil, říká: „Kdyby, tak mě radši nikde nejmenuj.“ Nebudu, jasně. Odchází. Já si zapálím ještě jeden a ještě jeden doutník. Přemýšlím o tom, co jsem slyšel, co v nás někde dřímá a když to někdo spustí, čeho jsme schopní. Jsme zvířata, ne boží stvoření.

Dokouřeno, oblečená pláštěnka a dál a dál polykat kilometry. Je jich přede mnou ještě dost a dost. První, v čem jsem selhal, jsou statistiky o tankování, kilometrech, naštěstí to hlídají ty věci kolem mě, tak to snad nějak zrekonstruuju, kdyby to někoho zajímalo.

Po cestě si vybírám pumpu, kde si dám svůj doutník a kafe. Vybíral a přebral. Kafe nemaj a maj moc otázek. Třeba kolik ta motorka stojí, kolik nás jede, kde budu přejíždět hranice. Je jich víc, moc se mi nelíbí. Začínám přestávat s upřímností, která může být považovaná za blbý chlubení. Třeba jako - jedu sám „hrdina – snaživec“, nebo jedu až do Číny, tři měsíce bez lidí…..

Když mi to dojde, dokouřím dřív, než „kluci dotelefonují“ a mizím tak, že jsem málem tu naloženou motorku postavil na zadní, to už nebyla blbá frajeřina, to už byla jen daň za blbost. Hlava generuje hrozný věci. Jak změnit trasu, jak zrychlit nebo zase zpomalit. Viděl jsem najednou ty obrazy z Kosova. Jak parta lidí na výletě přepadne rodinu, pobije, ženu znásilní, děti umučí…. Hrůza.

Naštěstí to přešlo, prší, fouká vítr, mám co dělat udržet se na silnici. Po 200 kilometrech stavím na kafe. Už si ani nezpívám proti spánku.

 

(fotografie z cesty prohlížejte na: http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DAYSOFRIDINGMADNOTBAD?authkey=Gv1sRgCL_Y9Kre-4zZKg&feat=directlink# )

Autor: Jaroslav Homolka | úterý 30.6.2009 8:55 | karma článku: 21,85 | přečteno: 2375x
  • Další články autora

Jaroslav Homolka

Turkmenistán - divoká noc podle Borata

Tak po všech těch problémech jsem tady. Celnice proběhla v pořádku, jen namátková kontrola zavazadel - už moje polní kuchyně je přesvědčila, že nejsem drogový dealer. Jo zase naši fotbalisti mi pomohli....

29.9.2009 v 8:15 | Karma: 19,00 | Přečteno: 2657x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán - 40, 41, 42, 43 dny kdy prší a na mě to padá….

Nesnáším návraty, v ničem... nerad se vracím na stejná místa, nerad něco vracím do původního stavu... nerad něco oživuju, co už pominulo....

18.9.2009 v 8:25 | Karma: 15,94 | Přečteno: 2134x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Mashad - pas není, musím do Teheránu

Mashad, zase jedno veliký město se strašnou spoustou aut a lidí... tentokrát se napíchnu na zdejší cestovatele v naději, že tak snáz najdu camp. Poznají se snadno podle obrovských balíků na střeše. Tihle jsou z Bandar-e Abbasu... ten už znám.

16.9.2009 v 8:23 | Karma: 13,45 | Přečteno: 1825x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Chagchag - podnikání po Íránsku

Tak konečně z města venku. Dva dny údržby, práce na PC a zase pryč, hory, normální lidi... nemám fakt rád ty velký města, neony, čínský zboží, brambůrky... A zase hajzlík v hotelu...

14.9.2009 v 9:12 | Karma: 21,55 | Přečteno: 3337x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Homolka

Írán 7 - Kavir-e lut

Jestli jsem něco nazval peklem, tak tohle musela být ďáblova sluj. Jsem v Kermanu - už druhý den - a to je na mě moc. Mám v plánu zase vyrazit. Kam jinam než do pouště, když je tak blízko. Pár tipů a rad od majitele hotelu. „Dangerous way“ není myšleno jako nebezpeční lidé na cestě, ale sama cesta je nebezpečná....

16.8.2009 v 9:30 | Karma: 26,22 | Přečteno: 5068x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2954x
Nikdy se nedozvíme, co v nás je, pokud se nepopasuje s tím, co nás ohrožuje. Nemusíme být v něčem výjimeční, talentovaní, speciálně připravení, abychom dokázali věci, které jsou pro jiné za hranicemi jejich představivosti. Člověk roste s úkoly - ne z pohodlí. Sun ć prý říkal: „Vítězství i prohra začínají v našich představách.“ Mám podobné názory rád, ale… Nějak se nám „ta doba změnila“, kdo kňučí je oceněn, kdo se snaží, je potrestán. Divná spravedlnost… Tenhle blog je speciál, na iDNESu mám blog ještě tady.