Turkmenistán - divoká noc podle Borata

29. 09. 2009 8:15:00
Tak po všech těch problémech jsem tady. Celnice proběhla v pořádku, jen namátková kontrola zavazadel - už moje polní kuchyně je přesvědčila, že nejsem drogový dealer. Jo zase naši fotbalisti mi pomohli....

JH

Všichni strašili, že s dvěma pasy budou problémy, možná ještě budou, ale tady to proběhlo skvěle. Otázka: „U vas drugyj pas!?" Odpověď :„Da", a bylo to. První hostinec, stavím, jsem bez peněz, ale můžu to zkusit. Nic, rádi mě odvezou taxíkem do banky vyměnit.... Odmítám, tak si řeknou o cigaretu, zapalovač, který mi nevrátí.

Startuju a vydávám se hledat banku, dojede mi ten taxík, vrací mi zapalovač a odvede mě k bance. Mám lepší náladu a je to znát i na těch lidech.

Cesta je nudná, rovná pouští zarostlou nějakou travou... silnice příšerný. Auta ještě horší. A musel jsem si zvyknout na to, že většina lidí tady má „plnou hubu zlata". Ze začátku mi to svádělo se na ty zuby pořád dívat. Vysvětlili mi, že je to hlavně kvůli zdraví, dobrý na srdce.... Nekazí se.... Měl bych o tom taky uvažovat....

Začíná se stmívat, mezinárodní silnice je pořád horší a horší. Noční jízdu nechci riskovat. Chtěl jsem dojet do pouštní rezervace, jsem tady. V mapě píšou, že je tady muzeum a tak.... Já našel zájezdní hostinec.

Končím tady. Tlustý vrchní mi ujišťuje, že tady můžu spát a pokud se tu i najím, tak zadarmo. Už kolem jídla je trochu legrace, když se dohadují, kolik čajíků pro mě udělat... ta hezká kuchařka navrhuje standardní dva. Té silnější asi připadám hubený, ta navrhuje čtyři.

Dva a byly vynikající, majitel na ně dohlíd ́, sám mi je přines ́.... Pak přišla na řadu „vodka 100 grama, dobra na život" a hladí si břicho.... Vodku fakt nemusím a soutěžit s touhle partou, to bych projel na celý čáře.

Syn majitele, kluk kolem 16 let, se kolem mě točí, líbí se mu motorka. Pak si najednou přisedne a jestli chci ženskou, že teď přišly, jsou prej dobrý, slušný, čistý.... Koukám na něj, usmívám se, na víc jsem se nezmohl....

Ty holky pojedí, dají vodku od cesty a odjíždějí, bez kšeftu, tentokrát. Ten klučina přijde za chvíli znovu a jestli nechci tyhle za peníze, že by věděl o jedný, co by.... To už se fakt směju. Vyndám si blok, to odzbrojí všechny nově příchozí, nikdo už mi nic nenabízí, už se mi na nic neptá....

Klučina všem vysvětluje, kudy a kam jedu, kolik žere motorka, kolik jezdí.... A já jsem konečně v klidu a sám.

Když se ptám na záchod, jsem poslán někam směrem k pouštní rezervaci. Našel jsem ho a radši šel do pouště, jak mi původně ukazovali.... Je půlnoc, kolem spí asi 10 lidí na lavicích... nikde není jediná volná jen pro mě.

Volám toho klučíka a ptám se, jak by se to dalo zařídit. Nabízí mi ještě jednu lavici, není venku, je tu trochu horko, ale byla by jen pro mě, to je pro mě fakt důležitý... pořád ještě.....

Holky z kuchyně jdou taky spát, culí se, něco si šuškají.... Koukám, kam jdou. Vedle hospody je taková komora, co se jí propadla střecha. TAM JSOU TAKOVÝ STARÝ POSTELOVÝ RÁMY S DRÁTĚNKOU, ZABLOUDIL JSEM SEM, KDYŽ JSEM HLEDAL TEN ZÁCHOD... Holky tam fakt jdou spát, to je jak u toho Borata s ženou v chlívku....

Konečně, karimatku pod sebe, spacák, přes sebe a spát a pryč... vodka tu tekla proudem, holky za prachy se ještě dvakrát vrátili, dneska fakt nic. Teď spí na jedné z lavic venku, kterou jsem měl vyhlídnutou.

Usínám s tankbagem a bundou u hlavy, to aby mi je někdo neukrad ́... je vedro ... nemůžu usnout, jsou dvě a venku ještě někdo klábosí....

Pět hodin, probouzím se, ještě v polospánku hledám tankbag. Nic, sednu a koukám, co se děje... místo tankbagu je chlapská hlava... von tady spí....tankbag je uprostřed lavice... všechno v pořádku.

Balím, vedoucí se probírá s pořádnou kocovinou, přesto mi ještě zařídí čaj a chleba jako snídani. Pak odchází někam do pouště a já odjíždím směrem na Uzbekistán.

 

podívejte se na fotografie na:

http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DAYSOFRIDINGMADNOTBAD#

http://picasaweb.google.cz/jaroslav.homolka/100DaysOfRidingMadNotBat2#

 

Autor: Jaroslav Homolka | úterý 29.9.2009 8:15 | karma článku: 18.78 | přečteno: 2657x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 18.84 | Přečteno: 427 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 579 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 472 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 22 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2954

Nikdy se nedozvíme, co v nás je, pokud se nepopasuje s tím, co nás ohrožuje. Nemusíme být v něčem výjimeční, talentovaní, speciálně připravení, abychom dokázali věci, které jsou pro jiné za hranicemi jejich představivosti. Člověk roste s úkoly - ne z pohodlí. Sun ć prý říkal: „Vítězství i prohra začínají v našich představách.“ Mám podobné názory rád, ale… Nějak se nám „ta doba změnila“, kdo kňučí je oceněn, kdo se snaží, je potrestán. Divná spravedlnost… Tenhle blog je speciál, na iDNESu mám blog ještě tady.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...